Přátelství 549 - 552 v Jičíně

Smlouva o obstarání záležitostí ........

24.07.2008 21:18

 

 

 

Společenství pro dům Přátelství 549 - 552 v Jičíně, se sídlem Přátelství 551, 506 01 Jičín – Nové Město, IČO 27542483, zapsané v  rejstříku společenství jednotek vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové v oddílu S, vložce 4219, zastoupené předsedou výboru společenství panem Jaromírem Tribulou a místopředsedsedou výboru společenství panem Jiřím Jeníkem, jako objednatel na straně jedné

 

a

 

Městský bytový podnik Jičín, Komenského nám. 46, 506 01 Jičín, IČO 65197721, zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové v oddílu Pr, vložce 61, zastoupený ředitelem podniku Ing. Pavlem Bílkem,   jako obstaratel na straně druhé

 

uzavřely dnešního dne tuto

 

 

S M L O U V U

 

o obstarání záležitostí spojených se správou a údržbou nemovitosti

 

 

I.

Předmět smlouvy.

 

Předmětem této smlouvy je úplatné obstarávání správy domu čp. 549 - 552, ul. Přátelství v Jičíně a výkonu některých práv a povinností ze vztahu ke společným částem domu a k jednotkám v domě, jejichž subjektem jsou vlastníci jednotek a spoluvlastníci společných částí domu a pozemku. Obstaravatelská činnost spočívá v právních jednáních jménem vlastníků jednotek a na jejich účet na základě plné moci a v praktických činnostech, k nimž plné moci není potřeba.

 

Obstaratel se zavazuje pro objednatele popsanou činnost vykonávat.

 

 

II.

Oprávnění obstaratele

 

Obstaratel ( správce ) je oprávněn k následujícím jednáním jménem vlastníků jednotek:

1.       obstarávání oprav, udržování a provozu společných částí domu, s tím spojených předepsaných kontrol, zkoušek a revizí technických zařízení a odstraňování závad, zjištěných těmito kontrolami, zkouškami a revizemi po dohodě se společenstvím

2.       obstarávání výkonu práv a povinností, vyplývajících z předpisů o bezpečnosti práce a ochraně zdraví a o požární ochraně ve vztahu ke společným částem domu

3.       k úkonům ve stavebním, vodohospodářském a jiném správním řízení a ve všech dalších případech, ke kterým není třeba zvláštní plné moci

4.       obstarávání služeb spojených s užíváním jednotek

 

 

V rozsahu výše uvedených oprávnění vede obstaratel s vědomím společenství vlastníků, popřípadě v přítomnosti zástupce společenství veškerá jednání a po předchozím odsouhlasení společenstvím vlastníků uzavírá svým jménem příslušné smlouvy (smlouvy o dílo, o opravě věci, o kontrolní činnosti, kupní smlouvy na dodávky vody, el. energie, smlouvu o pojištění, atd.) včetně výkonu práv a povinností z nich vyplývajících.

Kromě těchto oprávnění provádí obstaratel jménem vlastníků na jejich účet další činnosti, ke kterým mu bude vystavena zvláštní plná moc.

 

Pokud z této smlouvy nevyplývá něco jiného, může obstaratel ke splnění závazků ze smlouvy vyplývajících použít jiné osoby. Učiní-li tak, odpovídá, jako by záležitost obstaral sám.

 

 

 

 

- 2 -

 

 

III.

Povinnosti obstaratele

 

Obstaratel je povinen na úseku oprav a udržování společných částí domu zajišťovat zejména:

 

1.       odstranění havárií - nejnutnější zásah ihned poté, co bude obstaratel vyrozuměn kterýmkoliv z vlastníků jednotek v domě

2.       velké opravy a rekonstrukce jen na základě rozhodnutí společenství vlastníků jednotek, ve kterém bude rozhodnuto o:

·         způsobu zajišťování dodavatele projekčních a stavebních prací

·         způsobu financování

·         zastoupení ve věcech stavebního řízení a kontrolní činnosti

3.       všechny kontroly, zkoušky, cejchování a revize technických zařízení prováděné dle platných právních předpisů a norem  a odstranění závad zjištěných těmito kontrolami, zkouškami a revizemi

4.       vedení a archivace technické dokumentace ( projektová dokumentace, revizní zprávy, pasporty apod.)

 

Běžné opravy a udržování zajistí obstaratel na základě požadavků společenství vlastníků jednotek. 

 

Obstaratel je povinen na úseku služeb spojených s užíváním jednotek zajišťovat zejména:

 

1.       obstarávání služeb – dodávka vody, tepla, dodávka el. energie do společných prostorů v domě, STA; přitom se řídí obecně závaznými předpisy.

2.       obstarávání jiných služeb jen na základě rozhodnutí společenství vlastníků jednotek (úklid spol. prostor, chodníku apod.)

3.       oddělené vybírání a sledování placení záloh jednotlivými vlastníky jednotek, které jsou v průběhu zúčtovacího období shromažďovány na účtu obstaravatele a používány k úhradě energií a služeb jejich dodavatelům včetně sledování a upomínání dlužníků, změny výše záloh související se změnami v počtu osob v příslušné bytové jednotce popřípadě opodstatněné změny související se změnami výše cen jednotlivých energií a jejich množství, zasílání hlášenek o změnách výše záloh na služby a dlouhodobých záloh a nákladů na opravy a údržbu ( FO )

4.       vyúčtování a rozúčtování nákladů na služby mezi vlastníky jednotek, a to 1 x ročně vždy po skončení příslušného zúčtovacího období včetně doručení složenek na nedoplatky a vrácení případných přeplatků

 

Obstaratel je dále povinen:

 

vést pro objednatele podvojné účetnictví v souladu s ustanoveními zákona o účetnictví v platném znění, a to  

 

1.       vést přehlednou evidenci a doklady o příjmech a výdajích spojených se správou domu, odděleně zvlášť na úseku oprav a udržování a zvlášť na úseku služeb poskytovaných s užíváním jednotek a na požádání umožnit vlastníkům jednotek nahlédnout do účetních knih a dokladů

2.       vybírání měsíčních dlouhodobých záloh a nákladů na opravy a údržbu ( FO ), jejich zasílání na účet SVJ vždy do konce příslušného měsíce, změny výše dlouhodobých záloh na opravy v případě jejích odsouhlasení členskou schůzí SVJ

3.       zaúčtování všech dokladů – faktury, výpisy z účtu SVJ, drobná vydání ( pokladna ), interní účetní doklady

4.       sestavení účetních závěrek ( podvojné účetnictví pro neziskové organizace ) a výkazů v rozsahu: a) výkaz zisků a ztrát

b) rozvaha

c) předvaha

5.       registrace na FÚ – daň z příjmů SVJ; v případě odměn statutárním zástupcům SVJ zálohová daň z příjmů a registrace zdravotního pojištění

 

 

- 3 -

 

 

 

6.       nejméně jednou ročně, a to nejpozději ke konci 1. kalendářního čtvrtletí následujícího kalendářního roku předložit vlastníkům jednotek zprávu o své činnosti, zejména o finančním hospodaření a kontech jednotlivých vlastníků, o stavu společných částí domu, jakož i jiných významných skutečnostech, které se týkají společných částí domu nebo činnosti obstaratele

7.       končí-li svou činnost, předložit vlastníkům jednotek zprávu o své činnosti a předat jim veškerou technickou dokumentaci k domu, kterou má k dispozici

 

IV.

 

Povinnosti vlastníků jednotek

 

 

Vlastník jednotky je povinen:

 

1.       oznámit bez zbytečného odkladu obstarateli potřebu oprav v domě, které má podle této smlouvy zajistit obstaratel a umožnit jejich provedení, jinak odpovídá za škodu, která nesplněním této povinnosti vznikla.

2.       na předchozí vyzvání umožnit přístup do jednotky, pokud to nezbytně vyžadují úpravy, provoz a opravy ostatních jednotek, popřípadě domu jako celku.

3.       oznámit obstarateli každou skutečnost, rozhodnou pro změnu sjednaných záloh nebo rozúčtování nákladů na služby spojené s užíváním jednotek, zejména v počtu členů domácnosti, a to do 30-ti dnů od jejích vzniku.

4.       práva a povinnosti vlastníků jednotek vůči sobě navzájem upravují §§ 13-15 zák. č. 72/94 Sb. o vlastnictví bytů.

 

V.

 

Úhrada nákladů, zálohy, vyúčtování

 

Vlastníci jednotek jsou povinni přispívat na náklady spojené se správou, údržbou a opravami domu. K tomuto účelu budou skládat prostřednictvím obstaratele na svůj účet pravidelné měsíční poplatky ve výši stanovené společenstvím vlastníků. 

 

Obstaratel vyúčtuje vlastníkům jednotek náklady na správu a údržbu domu jedenkrát ročně nejpozději do 31. 3.  následujícího roku.

 

Náklady na opravy a udržování společných částí domu budou rozúčtovány mezi vlastníky jednotek v poměru podle velikosti spoluvlastnictví podílů na společných částech domu. Měsíční poplatky na opravu a udržování společných částí domu může obstaratel měnit jen na základě rozhodnutí společenství vlastníků jednotek.

 

Náklady na služby spojené s užíváním jednotek budou rozúčtovány mezi vlastníky jednotek dle stávající praxe v souladu s platnými právními předpisy po skončení ročního zúčtovacího období ( tj měřené dodávky dle naměřených hodnot, el. en. ve společných prostorách dle počtu osob v jednotlivých bytech a náklady na STA dle počtu bytů v domě ). Obstaratel může v průběhu roku měnit výši měsíčních záloh na úhradu služeb, je-li pro to důvod, vyplývající ze změny dané zvláštním předpisem, rozhodnutím cenových orgánů (cenové výměry) nebo ze změny rozsahu, či kvality poskytované služby.  

 

Výsledný nedoplatek nebo přeplatek z vyúčtování je splatný nejpozději do 31. července roku následujícího po skončení příslušného zúčtovacího období.

                         

 

 

 

- 4 -

          

 

VI.

Odměna obstaratele

 

Za obstarávání správy domu budou vlastníci jednotek platit obstarateli odměnu ve výši 126,-- Kč + 19 % DPH, tj. 150,-- Kč za jednotku měsíčně, způsobem a se splatností stejnými jako u poplatků na úhradu nákladů spojených se správou a údržbou domu a záloh na dodávky služeb, t.j vždy do posledního dne v příslušném měsíci.

 

VII.

Porušení smluvních povinností

 

Opakované nebo závažné porušení povinností vyplývajících pro obstaratele nebo vlastníky jednotek z této smlouvy je důvodem pro odstoupení od smlouvy pro obě smluvní strany.

Vznikne-li v důsledku porušení smluvní povinnosti druhé straně škoda, použijí se ustanovení obč. zák. o odpovědnosti za škodu.                                                            

Při nedodržení dohodnutých dob splatnosti sjednaných záloh je smluvní strana, která je v prodlení, povinna platit poplatek z prodlení podle obč. zák.

 

 

VII.

Platnost a účinnost smlouvy

 

Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami. Uzavírá se na dobu   u r č i t o u   počínaje ode dne  účinnosti do 31. 12. 2009. Smluvní vztah lze v době jeho trvání ukončit dohodou smluvních stran popřípadě výpovědí. Tříměsíční výpovědní lhůta počne běžet 1. dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé straně. Od smlouvy lze rovněž odstoupit, a to z důvodu neplnění sjednaných povinností kteroukoliv ze smluvních stran.

Pro období od 1. 1. 2010 platí, že se smlouva automaticky obnoví na dobu 1 roku, tj. od 1. 1 do 31. 12. běžného kalendářního roku, a to za předpokladu, že žádná ze smluvních stran neprojeví svoji vůli tento smluvní vztah ke sjednanému datu ukončit. Projev vůle účastníka smluvního vztahu musí být v takovém případě doručen druhé straně nejpozději 3 měsíce před uplynutím sjednané doby.

   

 

IX.

Závěrečná ujednání

 

Práva a povinnosti v této smlouvě výslovně neuvedené se řídí příslušnými ustanoveními obč. zák. a zákona o vlastnictví bytů ve znění platných změn a doplnění těchto zákonů.

Tato smlouva obsahuje 4 strany textu. Je vyhotovena ve 2 výtiscích, z nichž po jednom pare majícím hodnotu originálu obdrží každá ze smluvních stran.

Veškeré změny a doplňky k této smlouvě je možné provádět po dohodě smluvních stran a v písemné formě.

 

 

V Jičíně dne 24.7.2008

 

 

 

Za objednatele:                                                                                              Za obstaratele:

 

 

 

 

 

Kontakt

Vyhledávání

Opravy panelových domů

07.07.2008 08:10

Oprava svislé izolace

  Opravy...
05.07.2008 17:11

Vzduchotechnika LOMANCO

    &

Jednání shromáždění vlastníků

Jednání výboru společenství

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode