Datum konání : 04.09.2008 18.00 hod.
Místo konání : mandlovna 1.PP vchod 551
Počet přítomných : Tribula, Jeník, Chrtek, Štieber
Nepřítomen : Halasz – omluven v práci
Hosté : předseda kontrolní komise p.Louda
Shromáždění zahájil předseda výboru společenství vlastníků.
Přivítal přítomné. Konstatoval, že přítomnost členů výboru je 80%,
tedy je nadpoloviční a výbor společenství je usnášení schopný.
Připomněl, že všichni členové výboru i revizní komise dostali s dostatečným 14-ti denním předstihem materiály jednání výboru společenství vč. příloh v elektronické podobě a proto bude jednání výboru probíhat zrychleně, bez předčítání jednotlivých materiálů. Bude zdůrazněno jen podstatné a nové od elektronického rozeslání materiálů.
K navrženým materiálům jednání výboru nebylo doposud žádných připomínek.
Předseda výboru přednesl návrh programu jednání.
1. Kontrola splnění úkolů z jednání 1. výboru 26.06.2008
2. Informace o událostech od jednání 1. výboru společenství do dneška
3. Informace o stavu financí společenství
4. Informace o plnění plánu oprav v r. 2008
5. Projednání návrhu pravidel pro stanovení záloh a rozúčtování
nákladů na služby a správu společných prostor domu.
6. Finanční plán – Rozpočet příjmů a výdajů na rok 2008
7. Různé
8. Závěr
Další doplňující ani pozměňovací návrhy programu jednání nebyly.
Předseda výboru navrhl přijmout program v předneseném znění.
Bylo přistoupeno k hlasování:
Výsledek hlasování: Navržený program jednání byl přijat jednomyslně.
1. Kontrola splnění úkolů z jednání 1. výboru 26.06.08
Ze závěrů jednání 1. výboru společenství vyplynuly tyto úkoly :
1. Opakovat na podzim 2008 akci vyklizení společných prostor a místností
domu o nepotřebné věci, ke kterým se nikdo nehlásí. Ty vyklidit po
uplynutí 1 měsíc předem vyhlášeného termínu a to společnými silami
současně s vyvážením odpadu ze sousedního domu nebo postupným
plněním popelnic.
Zodpovídají členové výboru, každý za svůj vchod.
K tomu:
- 15.07.2008. projednáno s ředitelem MěBP Jč s tím, že je možno opět
přistavit valník k odvozu. Stačí týden dopředu dát vědět termín.
- 20.07.08 výzva s 1. měsíčním termínem rozdána do schránek a
na nástěnky
Úkol 1. splněn, po uplynutí termínu 20.08.2008 členové výboru
zorganizují ve svých vchodech brigádu z řad dobrovolníků a vyklizení
společných prostorů. Podle potřeby předseda objedná na MěBP valník
k odvozu odpadu.
2. Stanovy společenství přijaté 1. shromážděním společenství rozmnožit
a vyvěsit v každém vchodě.
Rozmnožení zabezpečí pí. Kavalírová
Vyvěsí jednotliví členové výboru ve svých vchodech
- vytiskl předseda
- vyvěsil předseda
Úkol 2. splněn, stanovy rozmnoženy a rozdány k vyvěšení ve vchodech.
Současně zveřejněno elektronicky na webu společenství.
3. Stáhnout notářský zápis z internetových stránek MS a založit jej k
dokumentům společenství.
Současně zápis zveřejnit na blogu společenství.
Zabezpečí předseda výboru.
K tomu
- 14.07.2008. zveřejněna na stránkách MS registrace našeho společenství
v registru SVJ
- 15.07.2008. Ing. Kubíčková slíbila, že jménem společenství objedná u
KS HK zaslání Výpis z rejstříku na adresu SVJ
- 16.07.2008 došel od KS HK Výpis z rejstříku SVJ vedeného KS HK
oddíl S, vložka 4219. Založen mezi zákl. dokumenty Společenství.
Dále zjištěno že druhý stejnopis notářského zápisu NZ 78/2008
z Ustanovujícího shromáždění společenství z 05.06.08 je uložen na
MěBP Jč.
Byl vyžádán pro potřebu kopie na Poštovní spořitelnu a kopie pro vlastní
potřeby společenství a vrácen zpět k uložení na MěBP.
- zápis byl zveřejněn na nástěnku a elektronicky
Úkol 3. splněn, kopie notářského zápisu rozmnožena a rozdána
k vyvěšení.Současně zveřejněno elektronicky na webu společenství.
4. Uzavřít Správcovskou smlouvu s MěBP Jičín v navrženém znění s
doplněním povinnosti obstaratele převádět zálohy na opravy a údržbu
domu placené vlastníky na účet obstaratele a to nejpozději do 10. dne
následujícího měsíce na účet společenství
a uzavřít s MěBP Jičín Smlouvu o vedení účetnictví společenství
Předseda dojedná s ředitelem MěBP Jičín termín jednání o smlouvách
Předseda a místopředseda podepíší smlouvy za společenství.
K tomu : předseda odeslal 30.06.08. e-mail MěBP Jč s návrhem smlouvy o
vedení účetnictví a termínem podepsání obou smluv
- na MěBP k návrhům nic nenamítají, prostudují a je možno podepsat.
Na termínu se domluvíme po obdržení Výpisu z rejstříku SVJ od KS
HK. Předběžně termín na týden 21.-25.07.08 po otevření účtu u Pošt.
spoř. až bude č.účtu.
- Právnička MěBP doplnila správcovskou smlouvu o účetnictví.
Po našem zpřipomínkování (2x termín převodu FO na náš účet a
každý jiný) dohoda termín do posledního dne měsíce.
- byl dohodnut termín podpisu správcovské smlouvy na 24.07.08 a
předseda s místopředsedou podepsali. Smlouva zveřejněna na webu.
Úkol 4. splněn. Správcovskou smlouvu s MěBP Jičín byla uzavřena.
Současně zveřejněna elektronicky na webu společenství.
5. Zřídit účet u Poštovní banky Postkonto-neziskový sektor vč. Poštovního
termínovaného vkladu.
Zřídit druhý účet i u mBank po otevření účtů pro právnické osoby.
Zabezpečí předseda, místopředseda a pokladník společenství po obdržení
usnesení o registraci s právní mocí.
K tomu :
- dne 01.07.08 se ozvala pí. Burelová z Poštovní spořitelny, že dostala
tlf. kontakt od Ing. Kubíčkové a jestli máme zájem otevřít u nich účet.
Pohlídá nabytí právní moci s výpisem z rejstříku a zápisem
ustanovujícího shromáždění a přihlásí se předsedovi s návrhem na
otevření účtu společenství.
- 16.07.08 jednání s pí. Burelovou. Byly doloženy potřebné doklady ke
zkopírování pro potřebu otevření účtu a na den násl. doml. schůzka
za účasti Tribula, Jeník, Štieber a Burelová v bytě předsedy
k dokončení formalit k otevření účtu.
- 17.07.08 uzavřena smlouva s pošt. spoř. a otevřen běžný účet
č. 222 825 796 / 0300. Spořící účet je možno kdykoliv otevřít, zatím
není otvírán, není co spořit
Úkol 5. splněn. Účet u poštovní spořitelny byl otevřen.
6. Připojištění všech členů výboru na škody vzniklé výkonem funkce
prostřednictvím spol. AON STACH s.r.o.
Předseda zjistí podmínky a zabezpečí připojištění.
K tomu :
- dne 27.06.08 tlf. u p. Kopeckého objednáno doplnění smlouvy o
Pojištění domu připojištěním všech 5 členů výboru na škody vzniklé
z výkonu funkce z nedbalosti. Příslíbeno zaslání podmínek do
02.07.08 elektronicky. Nestalo se tak, proto předseda 24.07.08
kontaktoval p. Kopeckého. Ten se omluvil pro průtahy způsobené
čerpáním dovolené v pojišťovně Kooperativa a že během týdne bude
připojištění dokončeno.
- opětovně dne 25.8. kontaktován p.Kopecký. Sdělil, že do týdne by
mělo být připojištění ukončeno a uzavřeno.Doposud se tak nestalo.
Úkol nesplněn, připojištění dosud nebylo uzavřeno.
7. Dokumenty přijaté 1. shromážděním :
- Plán oprav na r. 2008-2009 a výhled na další roky
- Prozatímní zásady placení, vyúčtování a výše úhrad ve společenství :
- Domovní řád
- Pravidla požární bezpečnosti v domě
- Zásady užívání a poskytování pronájmu společných prostor domu a
Originál zápisu z 1. shromáždění
rozmnoží pí. Kavalírová a
vyvěsí jednotliví členové výboru ve svých vchodech.
Originály dokumentů zařadit jako přílohu k Zápisu z 1. shromáždění a
založit do dokumentů společenství a současně zveřejnit na blogu.
Zodpovídá předseda
Zápis včetně příloh zveřejní předseda na blogu.
K tomu :
- předseda předal orig. zápis a dokumenty ke kopírování pí.Kavalírové
dne 30.06., 02.7.2008 rozdány čl. výboru do vchodů k vyvěšení
Úkol 7. splněn. Dokumenty přijaté 1. shromážděním byly rozmnoženy a
rozdány do vchodů k vyvěšení. Současně byly zveřejněny
elektronicky na webu společenství.
8. Vybrána nabídka na zatmelení mezipanelových spár fi. Pavouci s.r.o.
Vítězné i neuspěšným fi. dát vědět výsledek výběrového řízení
Zabezpečí předseda
Vítězné fi. navrhnout předložit návrh smlouvy o dodávce prací na e-mail
společenství a správcovské firmě s termínem provedení prací v září 2008
Zabezpečí předseda
Po prostudování smlouvy ve výboru a správcem dát správci pokyn k
uzavření dodavatelské smlouvy.
Zabezpečí předseda
K tomu:
- dne 30.06.08.odeslány e-maily vítězné i neúspěšným fi. a téhož dne
došel návrh smlouvy o dílo, který předán jednotl. členům výboru
k připomínkám.
- návrhy odeslány správci domu
- 15.07.2008 projednáno se správcem, ještě tento týden vyzve
dodavatele k podpisu dohody
- 16.07.2008 odeslal ředitel MěBP fi.Pavouci návrh na doplnění smlouvy
s doporučením zapracovat připomínky a ve 3 výt. poslat správci
k podpisu
- 24.07.08 informace z MěBP Jč. Že doposud dodavatelská smlouva
nedošla, proto
- 25.07.08 předseda kontaktoval fi. Pavouci. Jim e-mail nedošel,
předseda návrh dodatků přeposlal Pavouků
- 1.8.2008 po dotazu na MěBP zjištěno, že smlouva ještě nedošla
- 4.8.2008 informoval ředitel MěBP Jč., že došla smlouva podepsaná
fi.Pavouci Kolín ve znění jak byklo navrženo a chtěl povolit uzavření.
Bylo schvíleno a podepsáno. Smlouva v jednom výtisku pro
společenství k vyzvednutí na MěBp.
Úkol 8. splněn. Smlouva s vítěznou firmou Pavouci s.r.o byla podepsána.
9. Rozhodnutí o vybavení domu zámkem na 1 klíč a realizaci odložit do
doby než bude vstup do vchodů vybaven poštovními schránkami z venku.
K tomu : - dne 30.06.08 odeslám e-mail fi. Mádle MKE, že se věc odkládá
- informován i správce domu
- doporučeno realizovat, kromě vstupních dveří až dodatečně po
instalaci pošt. schránek přístupných zvenku.
NÁVRH : akci podle plánu realizovat mimo vstupních dveří (ty až po
Instalaci pošt.schránek zvenku) a to nákupem materiálu na fa a
svépomocí výměna vložek zámků.
Je možno práci i finančně uhradit na základě smlouvy o dílo.
Více v další části jednání-Vyhodnocení plnění plánu plánu oprav.
10. Zavést pokladnu společenství
Zavedení pokladny provede a zodpovídá pokladník pan Štieber.
Předseda sepíše s pokladníkem Dohodu o hmotné odpovědnosti a založí
ji do dokumentů SVJ.
- informována Ing. Kubíčková, že pokladník si domluví schůzku k
proškolení a zavedení POK
- termín proškolení navržen 23. nebo 24.7. v 11 hod. společně s
podpisem smluv
- 24.07.2008 pokladník proškolen, zavedena POK kniha, podepsána DoHo.
Po převodu FO z účtu MěBP Jč na náš účet výběr hotovosti do pokladny.
- 29.07.2008 výběr hotovosti 8.000,-Kč do POK
Úkol 10. splněn, pokladna byla zavedena, pokladník proškolen,
dohoda o hmotné odpovědnosti podepsána a založena. Rozhodnuto
zakoupit kovovou pokladnu – p.Štieber.
11. Provedení kontrol po vchodech co je potřeba opravit,dokoupit,doplnit
Zodpovídají Halasz, Chrtek, Štieber a Jeník,kteří pravidelně na výborech
dokladují stav a potřeby.
Výsledek :
- je zapotřebí dokoupit:
549 550 551 552 Celkem
žárovky 8 ks
Kryt světla velký 3 ks
Kryt světla malý 2 ks
- zprovoznit WC v 1.PP ve vchodech 549 a 551, jedná se o havarijní stav.
Úkol 11. splněn z části. Potřeba byla doložena jen
za vchody 551 a 552. Rozhodnuto zakoupit kryty světel a
žárovky do vchodu 551 – p. Štieber a 4 ks rohožka za vstupní
dveře pro všechny vchody - p.Jeník.
Úkol sledování potřeb je trvalý. Členové výboru za jednotlivé vchody
dokladují stav a potřeby na každém jednání výboru.
12. V zimě 2008/2009 zhotovit termovizní snímek domu
Předseda provede výběr a po rozhodnutí ve výboru objedná provedení.
- informován o záměru i správce domu
- v úvahu přichází fi :
- termovize Smržovka u Jablonce nad Nisou
4.500,- + 8,50 za km z Liberce = 4500+850 = 5350,-
- Elektroin Náchod 4.670,- + 8,50 z Náchoda = 4.670+1.190,- = 5.860,-
- Infrared inspekcion Police nad Met. 4.450,- + doprava dohodou 170 km
Diskuse : nebyla
NÁVRH : Vybrat a objednat fi. Termovize Smržovka
Hlasováno o návrhu s výsledkem: jednomyslně přijato
Objednání zabezpečí : předseda
13. Provést výběr náhradníků do volených orgánů společenství tak,
aby na 2. shromáždění společenství mohla být provedena jejich dovolba.
Zodpovídají všichni členové výboru, kteří pravidelně informují výbor.
Navrhováni jsou :
549 p.Had
550 p.Balšánek
551 pí. Mládková, Fejfarová
552 p.Bukartyk
ÚKOL TRVÁ až do jednání 2. shromáždění společenství.
14. Zakoupit razítko společenství Trodat 4913 za 529,-Kč.
Zabezpečí předseda.
K tomu:
- dne 30.06.08 tlf. Objednáno razítko TRODAT 4913 za 529,-
- dne 1.7.08 k osobnímu vyzvednutí
- 1.7.08 vyzvednuto a zaplaceno v hotovosti s proplacením na POK
Úkol 14. splněn, razítko společenství zakoupeno.
15. Upozornění těm, kteří doposud užívají společné prostory domu
výhradně ke svým potřebám, aby v souladu se Zásadami pro užívání a
pronájem společných prostor domu tyto vyklidili, nebo vyžádali souhlas
ostatních vlastníků a navrhli nájemní smlouvu.
NESPLĚNO nic se nezměnilo kromě p.Drahoňovského, zlikvidoval anténu.
Návrh : řešit individuelně pozváním p. Halasze, p. Chrtka, p. Štiebera,
p. Buštu a p. Bukartyka na jednání výboru.
O návrhu hlasováno s výsledkem : jednomyslně přijato
2. Informace o událostech od jednání 1. výboru
společenství do dneška
- 09.07.2008 p. Muller Jiří 552/9 s požadavkem na proplacení fa 390,-Kč za
opravu zvonku k jeho bytu.Oprava nebyly vyžádána výborem, nejedná se
o havarii ani o společnou část domu, proto
Návrh : z fondu oprav neproplácet.
Vyžádat u správce klíče od zvonků u vchodů do domu a klíče od střechy domu.
- 09.07.2008.p. Veselý z MěBP Jč přinesl klíče od hydrantů na chodbách á 2 ks.
Jednu spr. u sebe bude mít člen výboru za vchod a druhou spr. předseda.
- 14.07.2008 – naše SVJ zveřejněno na webu www.justice.cz v rejstříku
SVJ zatím bez zveřejnění zakládajících listin.
- 15.07.2008 domluvena schůzka s ředitelem MěBP po skončení dovolené
- 21.07.08 pan Veselý po vyžádání u ředitele MěBP předal předsedovi po l ks
klíče ke střechám a ke zvonkům. Klíč ke zvonkům nepasuje - byl vrácen
25.07.08 dodány klíče ke všem zvonkům, budou uloženy u předsedy .
- 24.07.08 na MěBP Jč podepsána správcovská smlouva, poučen pokladník
společenství a vyúčtovány odvody do FO společenství za 04-06/2008.
Při tom zjištěno, že :
- za 4. měsíc zaznamenány pouze fin. prostředky vlastníků ve výši 16/30
měsíční výše nájmu. Nejsou zaevidovány fin. prostředky za
nezprivatizované byty města
549/7 - Kosinovi
550/1 - Bílková, 550/8 - Rindt, 550/9 - Knob, 550/11 - Kyzivátová
552/6 – Vondra, 552/8 – Nováček
tedy za 6 bytů města a 1 byt vlastníka s odůvodněním, že se jedná o
nájem a nikoliv o FO, neboť o něm bylo rozhodnuto až na jednání
1. shromáždění společenství vlastníků 05.06.2008.
Za 4/2008 do FO převedeno 16/30 nájmu těch obyvatel domu, kteří
10.04.2008 podepsali kupní smlouvu. Celkem ve výši 30.776,-Kč.
- za 5.měsíc opět převedeny nájmy už ve 100% výši mimo bytů města jako
v dubnu.
Zápisem v KN se stal Josef Knob vlastníkem a za něj už byla fin. částka
ve výši nájmu převedena.
Celkem za 05/2008 bylo zaevidováno do FO 58.954,-Kč.
- za 6 měsíc už bylo do FO zaevidováno 100% fin. částek za všechny byt.
jednotky ve výši 24,76 Kč za 1m2 byt. plochy. Celkem bylo zaevidováno
62.641,-Kč.
- za 04-06/2008 se jedná o částku celkem 152.371,-Kč
- na účet společenství bude z účtu MěBP převedena částka o 20.197,50Kč
nižší a to o 7.235,-Kč za fa notáře a 12.962,-Kč za pojištění domu
04/2008-2009, tedy převedeno celkem částka 132.173,-Kč.
Z výše uvedeného vyplývá, že ve 4. a 5. měs. 2008 se na tvorbě FO
podíleli jen vlastníci kromě města, p. Rindta a p. Knoba
/ten až od 5 měs./ , ale na opravách a zhodnocení domu by se podíleli
všichni stejně dle výše podílů, což se jeví jako nespravedlivé.
NÁVRH: spočítat o co vlastníci dali za 4 a 5/2008 do FO z nájemného
více a po uhrazení objednaných oprav rozhodnout na 2.shromáždění :
- snížit odvody do FO o výši přeplatku na dobu 1-3 /administrativně náročné/
- přeplatek vrátit a současně rozhodnout o jednorázové platbě do FO ve výši
40,-Kč na 1m2 každé BJ tj. vč. města
- přeplatek vrátit bez jednorázové platby. FO by začal od 06/2008.
Jedná se celkem o částku 79.830,-Kč, což je o něco víc než 1 měsíční
odvod do FO a v průměru o 40-42 Kč na 1m2.
Nechat o tom rozhodnout 2. shromáždění vlastníků
O návrhu hlasováno :
- předložit návrh k rozhodnutí jednání 2. shromáždění společenství
- přeplatek na odvodech nájemného za 4 a 5 měs. 2008 vrátit
Výsledek hlasování výboru: byl přijat jednomyslně
25.07.2008 – MěBP Jč doporučený dodavatel Ing. Chutic-ISI Zdechovice
provedl obhlídku současné vzduchoventilace k vypracování
nabídky na nahrazení systémem LOMANCO.
Dále byly osloveny firmy : Pavouci s.r.o Kolín, Euroschelma s.r.o
Jilemnice a TAURIS plus s.r.o Praha 4.
Zadání bylo :
- demontáž stávajícího systému centrálního odsávání
- kontrola průchodnosti, pročištění prostoru v střešní části
- dodání 10 ks ventilační turbíny
- osazení základny ventilační turbíny na vyústění původního odsávání
- osazení kloubového hrdla ventilační turbíny a nastavení do roviny
- zatmelení proti zatečení a proti kondenzátu
- montáž hlavice ventilační turbíny a její vyvážení
- ochranné propojení ventilační turbíny na soustavu hromosvodu
- snesení a likvidace demontovaných částí
- 29.07.2008 převedeno z BÚ MěBP Jč na BÚ SVJ 132.673,50Kč =
30.776+58.954-finance vlastníků za nájem 04-05/08 a 62.641-odvody do
FO za 06/08.Současně provedena výplata vratky počátečního vkladu 500,-
a výběr hotovosti do POK 8.000,-Kč.
Zůstatek na BÚ je k 29.07.2008 = 124.173,50Kč
- 29.07.2008 došla písemná nabídka od Ing. Dana Tomášková na vedení
účetnictví pro SVJ vč. ročního rozúčtování služeb.
Vysvětleno, že s MěBP máme smlouvu do konce r. 2009, a pokud by
byl měněn správce , tak se na ní obrátíme.
Účtuje si od 50 do 100 Kč za měs. a jednotku podle množství služeb
vč. ročního rozúčtování služeb.
Nabídka byla založena do dokumentů pro případ potřeby
- 30.07.2008 převedeno z BÚ MěBP Jč na BÚ SVJ 60.095,-Kč mimo p.Čuda a
Rindt, kteří jsou prvními dlužníky, do konce měsíce neuhradili a dluží
celkem 2.546,-Kč. Platba za červenec došla až v srpnu.
- 31.07.2008. oslovena fi. Pražák Jičín k vypracování cenové nabídky
na opravu svislé izolace v roce 2009. Kontrolní obhlídka provedena
1.8.2008 Jako další v úvahu fi. Daniš Jičín s fi. Vodizol Kocbeře-oslovena
1.8.08. Před zahájením prací bude potřeba získat z MěBP přehled o
inženýrských sítích kolem domu.
Zadání : - vykopat 1-2 sondy a zjistit v jakém stavu izolace je.
Podle stavu izolace
a) provést částečnou obnovu izolace
- výkop jen 0,75-1m podle potřeby
- nastavení izolace
- zakrytí a navýšení zeminou aby byl spád od zdi budovy
- položení folie pod dlaždice
- položení dlaždic
b) provést úplnou obnovu izolace
- výkop až na zákl. desku 1,25 m
- odstranění staré izolace
- zakrytí a navýšení zeminou aby byl spád od zdi budovy
- položení folie pod dlaždice
- položení dlaždic
- 1.8.2008 ve spolupráci s MěBP zpracován tiskopis Registrace společenství
jako neziskové právnické osoby u finančního úřadu Jičín
- 1.8.2008 provedena obhlídka domu fi Euroschelma Jilemnice na zpracování
cenové nabídky k výměně vzduchoventilace Lomanco. Provádí i hromosvody,
nabídli se k výměně kovových patek/prodírají střechu/ za umělohmotné
při případné instalaci LOMANCA.
Doporučili vzhledem ke skutečnosti, že střecha je ještě v záruce, dojednat
překrytí základny Lomanca firmou, která dělala střechu, aby nedošlo ke
zrušení záruky na střechu. Jejich zkušenost i když to sami umí udělat.
- 04.08.2008 informovala majitelka bytu 552/10 pí. Němečková, že prodala
byt a bude se z něj stěhovat. Chtěla odečty měřidel, byla odkázána na
správce domu.
- 04.08.2008 podepsána správcem domu smlouva s dodavatelem Pavouci
s.r.o na spáry mezi panely.
- 13.08.08 firma Vodizol Kocbeře provedla obhlídku domu na zhotovení
cenové nabídky na opravu svislé izolace domu v roce 2009.
- 14.08.08 byly od správce domu vyžádány přehledy pro potřeby společenství :
- o zákonných revizích technických zařízení v domě
- o vedení inženýrských sítí kolem domu
- o firmě která prováděla opravu střechy a délce záruky
- o současných pravidlech pro stanovení záloh a způsobu rozůčtování
nákladů na služby vlastníkům BJ
- o nahlášeném počtu osob v jednotl. BJ
- 25.08.08 dotazem u fi. Daniš Jičín zjištěno, že provádí pouze výkopové
práce, nikoliv opravu izolací. Proto byla kontaktována fi. S.G.Elektronic
Praha 7 k vypracování cenové nabídky na opravu svislé izolace v létě
až podzim 2009.
- 28.08.08 převedeno z BÚ MěBP Jč na BÚ SVJ 60.495,-Kč. Mělo být 62.641,-
tj.rozdíl o 2.146,- méně. Nedošla platba p.Podobský1.354,-Kč a pí.Půhoná
792,-Kč. Problém bude asi jako v červenci u Čuda a Rindt a dojde až v září.
K dnešnímu dni je stav BÚ 244.808,94 Kč, na opravu spár potřebujeme
248.520,- a rozdíl 3.712,- nám bude chybět. Dluh na platbách k dnešnímu
dni činí celkem 4.692,-Kč. Nebýt dluhů, tak bez problémů zaplatíme fa a
ještě nám 1.000,-Kč zůstane na BÚ.
Návrh : předseda bude dotovat příp.chybějící částku ze svého a po
dalších příjmech na BÚ se dotace vrátí předsedovi na účet.
Členové výboru Chrtek a Jeník bydlící ve vchodě s dlužníky,
budou s nimi pozdní platby řešit tak, aby datum převodu změnili
na 15. den v měsíci a platba tak došla do konce měsíce, ne až
další měsíc. O výsledku informují výbor.
O návrhu hlasováno : byl přijat jednomyslně
- 28.08.08 volal ředitel MěBP Jč, že v pondělí 1.9.08 nastoupí montéři a
provedou ve výměníkových stanicích vchodu 550 a 552 zdarma na účet
MěBP výměnu ventil a celkovou opravu zařízení. Za výbor s tím vyslovil
předseda souhlas a požádal současně o výměnu odvzdušňovacích ventilů
radiátorů v bytech v nejvyšších patrech. 1.9.2008 nikdo nenastoupil.
- Současně ředitel MěBP požádán o zabezpečení opravy v záruce chodníků
před vchody do domu, které se opět propadají. Dodavatel silnice Jičín.
- Volal jednatel fi. Pavouci, že 1.9.08 nastupují na zatmelení dilatačních spár.
Vyžádal si klíče od krajních vchodů, střechy a místnosti na materiál. Klíč od
střech zabezpečil Tribula, klíč od vchodu 552 Jeník, klíč od vchodu 549 a od
mandlovny na uložení materiálu Halasz.
- 1.9.2008 Pavouci s.r.o dle plánu nastoupili a zahájili práce.
- 1.9.2008 přivedl technik MěBP Jč. p. Veselý majitele firmy
Stavební izolace OK s.r.o Chomutice, která prováděla opravu střechy a
která je ještě v záruce. Bylo mu sděleno, že plánujeme provedení výměny
současné vzduchoventilace za systém LOMANCO a že po nich budeme chtít
po instalaci LOMANCA překrytí proti zatečení vzhledem k tomu, že od nich
máme střechu v záruce, aby záruka nepadla,když by překrytí dělala jiná
firma.Nabídl se , že také instalují LOMANCO a proto mu byl zadán
požadavek na cenovou nabídku, kterou slíbil vypracovat.
K událostem a úkolům posledních dnů :
1.) na domě od pondělka 1.9. pracují 3 firmy
- pavouci pravidelně 6 lidí spáry mezi panely
- SBDO Jičín 2-6 lidí výměna ventilů na stoupačkách /z popudu
vedlejšího domu-zarezlé, nešlo jimi otočit / hradí MěBP Jč /.
- MěBP 2-4 lidi modernizace a oprava výměníkových stanic tepla ve
vchodech 550 a 552.
tedy celkem denně 10-16 lidí a my jim nemáme možnost poskytnout
vykonat osobní potřebu, jedině u někoho doma, pod keřem nebo do
nejbližší hospody.Naše WC v 1.PP v havarijním stavu. Předseda zavolal
na místo ředitele MěBP Jč, aby viděl v jaké stavu nám prodali dům a
ten slíbil a zabezpečil opravu a uvedení WC do provozuschopného stavu
prostřednictvím zaměstnanců SBDO Jč společně s ventily stoupaček a
již dříve slíbenou výměn odvzduš.ventilů radiátorů v nejvyšších patrech
na účet MěBP Jč..
2. Po 2. se předseda styděl při zabezpečování přístupu prac. SBDO do všech
společných místností vchodu 549-550 k ventilům stoupaček. Co bylo problémů
klíče poshánět po rodinách, které mají pozamykané místnosti a když se
otevřelo a viděli jsme ten nehorázný nepořádek a skladiště veškeré veteše
co se hodí už jen do popelnice byl předseda červený až na zadku. Když se
některé místnosti otevřely, tak přístup k uzavíracím ventilům byl
zabarikádovaný nábytkem. Kdyby někde praskl radiátor a bylo potřeba
uzavřít stoupačku, tak hodinu než bychom našli klíč a nakonec bychom se
přes naskládaný nábytek k ventilu ani nedostali. Výsledek by bylo promočené
celé poschodí až do sklepa.
3. Po 3. se styděl, když montéři otevřeli místnosti ve vchodech 550 a 552 s
výměníkovými stanicemi tepla.Opět nepořádek a skladiště všeho možného,
vč. zamčeného kotěte, při tom se jedná o zařízení s měřící technikou a
horkou vodou, nikdo by tam kromě pověřených osob neměl mít přístup.
Ve vchodě 550 se ztratily i dveře, takže místnost se nedá samostatně
uzamknout.
Závěr :
- zprovozuschopnění WC ve vchodech 549 a 550 zabezpečí na své
náklady MěBP Jč. WC pak uzamknout a klíč dát po jednom členům
výboru bydlící ve vchodě a předsedovi SVJ
- úklid spol. prostor domu výbor organizoval a zabezpečoval 2x. Výsledek
naloženy 2 valníky a na další 2 ještě ve sklepech zůstalo. Fotodokumentace
souč.stavu je na webu společenství
https://svjpratelstvi551jc.webnode.cz/fotogalerie/.
Dále nemá smysl pro nezájem něco organizovat, ponechat na vlastníky
po vchodech, aby si dali spol.prostory dopořádku a udržovali je.
Výborem už neorganizovat, když není zájem.
- ti vlastníci, kteří mají uzamčeny místnosti pro svou potřebu, musí
zabezpečit klíč tak aby se v příp. potřeby byl okamžitě k dispozici a
dále zabezpečit volný přístup k zařízením v místnosti / uzavírací ventily
stoupaček, radiátory, kohoutky s vodou,vodoměry, zásuvky a vypínače atd./
- místnosti s výměníky tepla uzamknout a klíč dát po jednom ks členům
výboru bydlícím ve vchodě, předsedovi SVJ, mechanikovi MěBP
zabezpečujícímu odečty tepla a pracovníkům kotelny.
- počínaje zítřkem tj. 5.9.2008 zabezpečí členové výboru Štieber a Jeník
vstup do všech uzamčených společných místností 1.PP vchodu 551 a 552
k zabezpečení výměny ventilů stoupaček.
- předseda zabezpečí vyrozumění vlastníků a nájemníků bydlící v nejvyšších
poschodích za účelem umožnění vstupu a výměně odvzduš.ventilů
radiátorů ÚT.
Výbor vzal informaci na vědomí.
3. Informace o stavu financí společenství
Viz příloha Výpisy z běžného účtu a Pokladní kniha společenství
ke dni 31.08.2008
Výbor vzal informaci na vědomí
ÚKOL : předseda a pokladník předá Výpisy z BÚ a POK na konci září
správci k zaúčtování a dále vždy po každém čtvrtletí.
4. Informace o plnění plánu oprav v r. 2008-9
1. Náhrada gumových těsnění mezi panely vyspárováním tmelem
Termín do konce roku 2008
předpokládaný náklad cca 300.000,-Kč
Proběhlo výběr. řízení, zvítězila fi. Pavouci s.r.o Kolín se kterou byla
podepsána smlouva o dílo na 248.520,-Kč s provedením v září 2008.
Dne 1.9.2008 firma nastoupila, t.č. práce probíhají.
2. Výměna všech zámků FAB dveří od společných prostor
domu zámkem FAB na jeden klíč
Termín do konce roku 2008
předpokládaný náklad cca 50.000,-Kč
Na posledním výboru bylo rozhodnuto odložit realizaci až po vybavení
vstupních dveří poštovními schránkami přístupnými zvenku.
Zapomněli jsme však na možnost akci podle plánu realizovat ale mimo
vstupních dveří (ty až po instalaci pošt.schránek zvenku) a to nákupem
materiálu na fa a svépomocí výměnou vložek zámků, při čemž je možno
práci i finančně uhradit.
Rekapitulace možností :
Nabídka - MKE Jč dražší varianta 27.871,-
levnější varianta 21.100,-
- při nákupu materiálu a svémocí 15.158,-
Úspora od levnější varianty 6.000,-
Ty by bylo možné vyplatit dobrovolníkovi, který by práci provedl za celý
dům nebo více dobrovolníků po jednotlivých vchodech.
Např. při zabudování 1 ks FAB a zámku á 100,- nebo á l50,- Kč za ks
by byla kalkulace práce po jednotl. vchodech:
549/10+3=13*100= 1.300,- nebo *150=1.950,-
550/ 5+0= 5*100= 500 *150= 750,-
551/10+2=12*100= 1.200 *150=1.800,-
552/ 5+0= 5*100= 500 *150= 750,-
celkem práce = 3.500 + materiál 15.150 = 18.650,- t.j o 2.450,-
= 5.250 + materiál 15.150 = 20.400 t.j.o 700,-
levnější než nejlevnější nabídka MKE Jč.
NÁVRH: Posoudit a rozhodnout - realizovat svépomocí nebo nerealizovat
Diskuse a další návrhy:
Hlasováno o návrhu : - vyměnit svépomocí na základě smlouvy á 100,-/1 ks FAB
- provede ????????????????
Výsledek hlasování : bylo jednomyslně přijato provést instalaci nákupem
materiálu a svépomocí na základě uzavřené smlouvy
s dobrovolníkem, který doposud není znám. Proto
konečné řešení odložit na další jednání výboru.
3. Oprava a modernizace domovní vzduchotechniky
Termín ½ roku 2009
Předpokládaný výdaj cca 80.000,-Kč
Jde o akci až v r.2009, ale už osloveny ke zpracování cenové nabídky
fi Pavouci Kolín, fi. Ing. Robert Chutic-ISI Zdechovice a fi. Euroschelma
Jilemnice, dále ještě Stavební izolace OK s.r.o Chomutice. Fi Tauris plus
Praha 4 jako jediná oslovená se neozvala. Jde celkem o 4 firmy.
Cenová nabídka zatím nedošla žádná.
4. Oprava svislé izolace základů domů a zajištění odtoku vody
od domu navezením zeminy k obvodu domu a
znovu položení dlaždic.
Zčásti plánováno provézt svépomocí brigádnicky s výjimkou odborných
prací
Termín léto 2009
Předpokládaný výdaj cca 100.000,-Kč
Rovněž akce na rok 2009, ale už oslovena ke zpracování cenové nabídky
fi. Pražák Jičín a Vodizol Kocbeře. Dále byla oslovena fi. Daniš Jičín, která
provádí pouze výkopové práce nikoli izolace. Proto oslovena
fi. S.G.Elektronic, Praha 7.
Z prvních jednání se jeví, že při úplné výměně izolací bychom se mohli vejít
do 250-300 tis.Kč, více bude známo po zpracování nabídek. Zatím není žádná.
5. Projednání návrhu pravidel pro stanovení záloh a
rozúčtování nákladů na služby a správu společných
prostor domu.
Materiál byl členům výboru předložen k prostudování s předstihem
elektronicky. Do doby jednání 2. výboru společenství nedošly žádné
připomínky ani návrhy.
Bylo zdůrazněno, že kromě rozpočítávání spol. spotřebované elektřiny je
způsob rozpočítávání stejný jako doposud. U elektřiny je navrhováno
přejít z tzv.osoboměsíců na podíl podle velikosti bytu.
Po dohodě byl dán čas na prostudování členům výboru další 1 měsíc
s tím, že připomínky jednotliví členové výboru předloží předsedovi
osobně nebo elektronicky. Po uplynutí doby tj. po 4.10.2008 bude
materiál předložen všem vlastníkům k veřejné diskuzi a připomínkám,
a poté na jednání 2. shromáždění k přijetí.
O návrhu hlasováno s výsledkem: přijato jednomyslně
6. Finanční plán – Rozpočet výdajů a příjmů společenství
na rok 2008
Materiál byl projednán.
Dotazy a připomínky nebyly. Bylo navrženo zařadit do výdajů r. 2008 také
vratka přeplatku do FO za nájemné v měs.4-5.2008 o které bude rozhodovat
jednání 2. shromáždění vlastníků.
Bylo přistoupeno k hlasování s výsledkem :
plán jednomyslně byl přijat s doplněním
7. Různé
- předseda předal členům výboru zastupujícím jednotlivé vchody domu
duplikáty klíč od schránek s klíči k hydrantům. Originály jsou uloženy u
předsedy.
- předseda vyžádal souhlas k nákupu kancelářských potřeb :
- 2 balíky kancelářský papír cca 200,- Kč
- náplň resp. kazeta do tiskárny cca 800,- Kč
Celkem potřeba do 1.000,-Kč.
Bylo hlasováno a výbor nákup odsouhlasil jednomyslně.
- předseda předložil návrh na zakoupení notebooku pro potřeby výboru v
ceně cca 10.000,- Kč. Jednoznačný závěr nebyl učiněn, bylo ponecháno
na rozhodnutí shromáždění.
- předseda upozornil na možné změny ve složení vlastníků :
- prodej a stěhování v 09/2008 oznámila spoluvlastnice bytu 552/10
pí. Němečková, zatím beze změny v KN
- 550/7 p. Král stěhování v 08/2008, nový majitel nebo nájemník se
již nastěhoval v KN beze změny.
- ??? 550/4 p. Folprecht údajně byt je prázdný od prosince loňského roku ???
- 550/12 pí. Buchartová v bytě nebydlí, je tam dcera s přítelem???
- v bytě 551/4 pí. Langrová nebydlí, jsou tam nájemníci?? dcera nebo syn ???
- v bytě 552/2 p.Kozma bydlí střídavě s rodinou nebo je prázdný???
- byt 552/11 Ing. Hrabáček bydlí tam nebo má nájemníka???
- do vchodu 552 chodí cizí neznámí lidé. Odemykají si, bydlí tam a kde???
- 549/1 Had a 549/3 Halasz nastěhovali se synové s rodinami.
550/5 Želízková přistěhovala si přítele s dítětem. Nahlásili změny osob????
Závěr a návrh :
- Pro potřeby jednání s vlastníky v případě havarií v bytě apod. je
nutný kontakt. To řešit předáním tlf. spojení výboru na jednotl. vlastníky.
Nejlépe člen výboru bydlící ve vchodě mít kontakty na všechny
vlastníky ve vchodě.
- zjistit aktuální stav nahlášeného počtu osob na MěBP Jč.
- na jednání 1. výboru 26.6.2008 byli upozorněni členové výboru a další
vlastníc prostřednictvím členů výborů bydlících ve vchodech,
kteří užívají společné prostory výhradně pro své potřeby a pod svým
zámkem, aby uvedli stav do souladu s dokumenty společenství / ZoVB,
Stanovy společenství Zásady užívání a pronájmu spol. prostor domu /
a to do 30 dnů od jednání 1.shromáždění tedy do 5.7.2008, nebo tyto
prostory uvolnili.
Protože se tak do dnešního dne nestalo a jedinci bez výslovného
souhlasu ostatních vlastníků tyto spol. prostory užívají i nadále výhradně
pro svou potřebu a pod svým zámkem
předseda společenství varoval, že tento stav porušování základních
dokumentů by mohl mít vliv na jeho další setrvání ve funkci.
8. Závěr
- Předseda výboru poděkoval přítomným za účast a připomněl splnění úkolů
zadaných výborem a doložení na příštím výboru.
- Předpokládaný termín jednání 3. výboru je první týden v prosinci a bude
ještě upřesněn.
- Zápis z jednání po doplnění společně se závěry jednání zveřejní předseda
elektronicky na webu společenství a na e-mailové adrese společenství.
Jednání ukončeno v 20.05 hod.
Zapsal : Předseda :
Přílohy :
1. Výpis z BÚ společenství k 31.08.2008
2. Výpis z Pokladní knihy společenství k 31.08.2008
3. Návrh pravidel pro stanovení záloh a rozúčtování nákladů na služby
a správu společných prostor domu.
4. Přehled o přeplatcích nájmů do FO za měs. 4.-5.2008
5. Přehled o nedoplatcích do FO za 06-08/2008
6. Finanční plán – rozpočet výdajů a příjmů na rok 2008
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————