PRAVIDLA PRO STANOVENÍ ZÁLOH A ROZÚČTOVÁNÍ NÁKLADŮ NA SLUŽBY A SPRÁVU SPOLEČNÝCH PROSTOR DOMU
(návrh materiálu k projednání na 2.shromáždění vlastníků)
1. ÚVOD
- Na základě zákona 72/1994 Sb., § 15 odst. 1) jsou vlastníci povinni přispívat na náklady spojené se správou domu a pozemku. Pokud dohoda neurčuje jinak, nesou náklady poměrně podle velikosti spoluvlastnického podílu (případná dohoda o jiné alokaci nákladů vyžaduje souhlas 100 % vlastníků).
- Současně je nutné dle § 15, odst. 2) zákona stanovit pravidla pro stanovení záloh na služby spojené s užíváním bytu tak, aby pokrývaly předpokládané náklady. Výši částky a den splatnosti pak určuje výbor (výbor pověřil stanovením výše záloh správce domu). Splatnost záloh je nejpozději poslední den běžného měsíce, kdy musí být připsána na účet MěBP v Jičíně.
Část plateb do fondu oprav se převede na účet rezervního fondu (příslušná
částka je uložena na spořící bankovní účet), a to ve výši podle rozhodnutí
shromáždění společenství vlastníků.
Čerpání z rezervního fondu je prováděno pro určené větší a nákladnější
opravy a rekonstrukce, schválené shromážděním vlastníků.
Vypořádáním záloh na služby je účet služeb vždy na konci roku nulový - nepřevádí se žádný zůstatek do dalšího roku.
Celkem roční pojistné činí 12.962,-Kč.
Nesplacené zálohy na správu a služby ztěžují platební schopnost společenství dostát svým závazkům.
Zásadně se stanoví:
a. Splatnost příspěvků na opravy, údržbu a správu domů, zálohy na služby ev. další příspěvky je nejpozději do posledního dne běžného měsíce (dále jen platby). Správce domu převádí platby do dlouhodobého fondu /fondu oprav/ na účet SVJ do posledního dne běžného měsíce.
b. Penalizaci neuhrazených plateb je možno uskutečnit od prvního dne následujícího měsíce do data připsání platby na účet správce domu nebo společenství.
c. Pokud dlužná platba bude uhrazena na účet správce domu nebo společenství do konce následujícího měsíce, nebude penalizace použita.
d. V případě neuhrazení platby i za další měsíc, tj. dlužné již dvě platby, budou penalizovány obě dlužné platy podle daných sazeb.
e. Po neuhrazení třetí platby bude další vymáhání dlužných částek včetně penalizace předáno právnímu zástupci.
f. Výše penalizace je stanovena takto:
1. Dlužné platby vlastníka jsou penalizovány úrokem z prodlení platby ve výši dvojnásobku diskontní sazby ČNB platné v den počátku penalizace. Sazba úroku je per annum – ročně (§ 517 odst. 2 občan. zákoníku).
2. KATEGORIE NÁKLADŮ
1. Stanovení kategorií nákladů a určení jejich obsahu je provedeno v tabulce č. 1.
2. Výbor společenství vlastníků je oprávněn rozšířit kategorie nákladů a na základě této skutečnosti upravit obsah jednotlivých kategorií rozhodnutím v zápise z jednání výboru. Tato změna bude zahrnuta do nejbližšího vyúčtování nebo stanovení záloh.
3. Pokud se zavedením nové kategorie nákladů nebude souviset potřeba úpravy výše záloh, pak při vyúčtování bude v nově založené kategorii uvedena nulová záloha.
Tabulka č. 1
Název kategorie |
Obsah - zahrnuje zejména: |
Teplo a TUV |
Náklady na dodávky tepla a TUV do jednotlivých bytů |
Vodné a stočné |
Náklady na dodávky studené vody do jednotlivých bytů včetně stočného |
Pojištění |
Placené pojistné za pojištění objektu a připojištění členů výboru na škody při plnění funkce |
STA |
Náklady na zajištění televizního signálu (STA) |
Elektřina |
Náklady na el. energii ve společných prostorách (osvětlení) |
Správa |
Náklady na správu objektu – tj. platby správci objektu, platby za vedení účetnictví |
Odměny statutárním orgánům |
Náklady na odměny statutárním orgánům SVJ |
Jiné |
Bankovní poplatky, náklady na organizaci shromáždění vlastníků, náklady na činnost výboru, náklady na vymáhání pohledávek za dlužníky, náklady na revize, poštovní a telefonické poplatky a další dopředu nespecifikovatelné náklady |
Fond oprav |
Náklady související s opravami objektu, převod prostředků na účet rezervního fondu |
3. KRITERIA PRO ROZÚČTOVÁNÍ NÁKLADŮ
1. Kritéria pro rozúčtování nákladů jsou uvedena v tabulce č. 2.
2. Kritéria pro rozúčtování lze měnit pouze se souhlasem shromáždění vlastníků.
Pro změnu se musí vyslovit minimálně ¾ přítomných vlastníků. O jiném způsobu
rozúčtování tepla a teplé vody než podle vyhlášky č. 372/2001 Sb. musí být
shoda všech vlastníků jednotek.
3. V případě odsouhlasení změny kritérií platí změna pro účetní období, ve kterém
byla odsouhlasena, a pro období, pro které byla odsouhlasena (možno i
retroaktivně - tzn. změna provedená v červnu se promítne do celého roku, nebo
pouze do období od července do prosince).
4. Platnost změny může být navržena až od následujícího účetního období, avšak
tato skutečnost musí být v zápise ze shromáždění vlastníků výslovně uvedena.
Tabulka č. 2
Kategorie nákladů |
Pravidlo (kritérium) |
Teplo a TUV |
Dle vyhlášky č.372/2001Sb. a podružných měřičů |
Voda |
Dle podružných měřičů v bytech |
Pojištění |
Dle spoluvlastnických podílů |
STA |
Dle počtu bytů, tj. na byt |
Společná elektřina |
Dle spoluvlastnických podílů |
Správa |
Dle počtu bytů, tj. na byt |
Odměny statut. orgánům |
Dle počtu bytů, tj. na byt |
Jiné |
Dle spoluvlastnických podílů |
Fond oprav |
Dle spoluvlastnických podílů |
5. Při stanovení záloh se vychází ze stejných kritérií jako pro rozúčtování nákladů.
Ke stanovení výše záloh se použijí náklady skutečně vynaložené na daný byt
v předchozím roce s přihlédnutím k výši inflace a případným změnám DPH.
6. Výši záloh vlastníků stanoví výbor společenství nebo správce, pokud je k této
činnosti výborem pověřen.
7. Distribuci nového předpisu záloh provádí výbor nebo pověřený správce předáním
do schránky patřící k bytové jednotce.
8. Změny je povinen distribuovat tak, aby byly do schránek předány nejpozději
měsíc před splatností nově stanovené výše zálohy.
9. Pokud dojde ke změně cen nebo sazeb DHP, bude tato změna promítnuta do
nejbližší úpravy záloh.
10. Základní změna záloh se provádí každoročně zpravidla k 1. květnu.
11. O změnách mimo termín rozhoduje výbor společenství při dodržení bodu 4.
těchto pravidel.
12. Nejsou-li k dispozici hodnověrné údaje z minulého období, resp. minulé období
je výrazně zkresleno (sezónnost, nekompletní data), pak výbor stanoví roční
předpokládané náklady v dané kategorii a tyto rozpočty dle kritérií pro
rozúčtování (v případě rozúčtování tepla, vody využije poslední hodnověrný
podíl jednotlivých vlastníků na celkových nákladech). V případě využití tohoto
bodu výbor zajistí vysvětlující informaci současně s předáním nové výše záloh
nebo jako součást informace o hospodaření SVJ v rámci shromáždění vlastníků.
4. PRAVIDLA PRO TVORBU A ČERPÁNÍ FONDU OPRAV
1. Fond oprav je tvořen z měsíčních záloh poskytovaných vlastníky jednotek. Výši zálohy stanovuje shromáždění společenství vlastníků podle skutečné velikosti podlahové plochy bytu uvedené v kupní smlouvě a to v Kč/m2 a měsíc. Výši záloh si určí vlastníci jednotek usnesením shromáždění dopředu tak, aby byly kryty předpokládané náklady, které bude nutné vynaložit v následujících měsících i v dalších letech. Takto vypočtené částky do fondu oprav za bytovou jednotku se zaokrouhlují na celé Kč.
2. V účetnictví SVJ je Fond oprav veden jako dlouhodobá záloha, která se ročně nevyúčtovává, převádí se do následujícího ročního období.
3. V případě potřeby může shromáždění vlastníků rozhodnout na návrh výboru o jednorázové dotaci do Fondu oprav.
4. Fond oprav je používán k opravám, udržování objektu a jeho technickému zhodnocování.
5. Roční vyúčtování tvorby a čerpání Fondu oprav výbor zveřejní na vývěskách v jednotlivých vchodech a elektronicky na webu společenství.
6. Čerpání Fondu oprav je evidováno v účetnictví stejně jako jeho tvorba, tj. celkově za celý dům.
7. Čerpání běžných oprav a drobného nákupu z Fondu oprav ve stanoveném limitu povoluje výbor společenství vlastníků.
8. Část záloh do Fondu oprav je odváděna do rezervního fondu ve výši dle
rozhodnutí shromáždění vlastníků (navrhovaná výše je 50 %). Odvod záloh do rezervního fondu je prováděn 1 x ročně po rozhodnutí shromáždění společenství vlastníků.
5. PRAVIDLA PRO TVORBU A ČERPÁNÍ REZERVNÍHO FONDU
1. Rezervní fond je tvořen z fondu oprav. Výše odvodu do rezervního fondu je určována shromážděním vlastníků. Pro rok 2009 a období do dalšího shromáždění vlastníků se navrhuje odvod do rezervního fondu ve výši 50 % Fondu oprav.
2. Výbor minimálně jednou ročně projedná na shromáždění vlastníků plánované použití rezervního fondu.
3. Čerpání prostředků z rezervního fondu schvaluje shromáždění vlastníků.
4. Pravidlo dle bodu 3 výbor může překročit v případech, kdy hrozí nebezpečí z prodlení (např. havárie).
5. Roční vyúčtování tvorby a čerpání rezervního fondu výbor zveřejní na vývěskách v jednotlivých vchodech a elektronicky na webu společenství.
6. PRAVIDLA PRO HOSPODAŘENÍ S OSTATNÍMI PŘÍJMY
1. Příjmy z nájemného za společné prostory, z úroků, penále a úroky z prodlení a
jiné nepředpokládané druhy příjmů jsou příjmem vlastníků jednotek a převádějí
se do Fondu oprav.
2. Veškeré příjmy podléhají dani z příjmu.
7. PRAVIDLA PRO ROZÚČTOVÁNÍ
KRÁTKODOBÉ ZÁLOHY (zálohy na služby)
a) Vodné a stočné
Dodavatel fakturuje dodávky vody a stočné vždy čtvrtletně podle hodnot naměřených na hlavních vodoměrech. Ty jsou umístěny v chodbě 1. PP vchodu 550 pro vchody 549 a 550 a v chodbě 1. PP vchodu 552 pro vchody 551 a 552 spolu s hlavním uzávěrem studené vody. Ceny v jednotlivých čtvrtletích se mohou lišit .
Fakturované částky jsou rozúčtovány (rozděleny) na jednotlivé byty podle provedených odečtů na podružných vodoměrech v bytech. Rozdíl mezi hlavním vodoměrem a součty na podružných vodoměrech v bytech je rozúčtován na jednotlivé byty poměrně podle poměru spotřeby v jednotlivých bytech.
Protože vždy vznikne určitý rozdíl mezi hodnotou naměřenou na hlavních vodoměrech, tzv. vodoměrech na patě domu, podle kterého vodárny účtují spotřebu a součtem podružných poměrových vodoměrů v jednotlivých bytech, cena vody účtovaná se liší od jednotkové ceny, která vychází na 1 byt.
b) Teplo a TUV
Faktury platíme měsíčně dodavateli za dodávku změřenou v naší PST (předávací stanice tepla, v 1. PP vchodu 549 pro vchody 549, 550, 551 a 552 společně s hlavním uzávěrem TUV). Podle odečtů se celkové náklady rozdělí na jednotlivé byty podle zásad stanovených vyhláškou č.372/2001Sb.
- U tepla se celkový náklad na vytápění ze 40 % počítá podle podlahové plochy bytu, to znamená, že všechny byty stejné velikosti zaplatí stejnou základní částku (bez ohledu na to, kolik lidí v bytě žije). Zbývajících 60 % se počítá podle spotřeby zjištěné na poměrových indikátorech instalovaných na radiátorech topení.
- U TUV se rozdělí celkový náklad na náklad pořízení SV a stočné na jednotlivé byty podle skutečného odběru na podružném vodoměru TUV. Při rozdílu mezi hlavním měřidlem na patě domu a součtu všech podružných vodoměrech v bytech se postupuje obdobně jako u SV ( část a. body 1-9 ). Náklad na ohřev vody se rozdělí a z 30 % se počítá podle podlahové plochy bytu a ze 70 % se počítá podle skutečně odebraného množství teplé vody na podružném vodoměru v bytě.
Podružné vodoměry TUV podléhají pravidelnému metrologickému ověřování správné funkčnosti dle obecně závazných právních norem 1 x za 4 roky.
c) Osvětlení společných prostor domu
Dodávky elektřiny platíme dodavateli podle odečtů na elektroměrech v jednotlivých vchodech. Při rozúčtování se vychází z poměru spoluvlastnických podílů. Doposud se vycházelo z počtu osob v bytě, což při nehlášení změn přinášelo problémy.
d) Pojištění domu
Fakturu platí správce domu v dubnu 1 x ročně. O zaplacenou částku správce domu sníží převod do FO za 4. měsíc. Rozúčtování je podle velikosti spoluvlastnického podílu. Ve vyúčtování záloh a nákladů na služby za kalendářní rok se náklad na pojištění domu neobjeví.
e) STA
Pokud nějaké náklady vzniknou, jsou rozúčtovány na byt, tj. každý byt bez ohledu na velikost zaplatí stejně.
f) Jiné
Tato položka zahrnuje např. zákonné revize elektrorozvodů, hasicích zařízení, hromosvodů atd. Náklady na tyto služby se rozúčtují podle velikosti spoluvlastnického podílu. Ve vyúčtování záloh a nákladů na služby za kalendářní rok se náklad na tyto služby neobjeví.
g) Správa domu
Za správu domu platí správci domu měsíčně společně s ostatními zálohami na služby každý byt bez ohledu na velikost a spoluvlastnický podíl stejně, částku dohodnutou za každý byt se správcem a za všechny služby společně.
h) Výbor
Odměny členům výboru, se vyplatí jednou ročně podle rozhodnutí shromáždění společenství vlastníků. Práce členů výboru zahrnuje zejména:
- dohlížení na výkon správcovské činnosti,
- kontrolu dodavatelů,
- kontrolu účetnictví,
- sledování průběžných změn zákonných předpisů a plnění povinností z toho
vyplývajících,
- styk s úřady.
Podrobný výčet je ve stanovách. Odměny se rozúčtují na byt, tj. každý byt bez ohledu na velikost spoluvlastnického podílu platí stejně.
DLOUHODOBÉ ZÁLOHY (fond oprav)
Tato záloha slouží na hrazení oprav a údržby společných částí domu (specifikace společných částí domů je uvedena v „Prohlášení vlastníka“ a v každé kupní smlouvě) a k výběru hotovosti do pokladny 1 x ročně na drobný nákup a opravy ve výši stanovené shromážděním společenství. Část zálohy do fondu oprav slouží na běžnou údržbu a menší opravy, druhá část se ukládá do budoucna na větší opravy do rezervního fondu na spořící bankovní účet.
Dlouhodobá záloha se vyúčtuje jednou ročně, zůstatek se nevrací, převádí se do dalšího kalendářního roku.
Pokud dojde k prodeji bytu, prodává se s ním i zůstatek dlouhodobé zálohy. Nemůže se požadovat jeho vyplacení.
Všichni členové SVJ mají právo nahlížet do všech účetních záznamů a podkladů použitých pro rozúčtování.
Tato pravidla byla přijata jednáním 2. shromáždění společenství vlastníků dne ………
a platí počínaje účetním rokem 2009 až do případné změny přijaté shromážděním společenství vlastníků. Nahrazují „Prozatímní zásady placení, vyúčtování a výše úhrad ve společenství“ přijaté 1. shromážděním dne 5.6.2008.
ZÁKON č. 72/1994 Sb.
ze dne 24. března 1994,
kterým se upravují některé spoluvlastnické vztahy k budovám a některé vlastnické vztahy k bytům a nebytovým prostorům a doplňují některé zákony (zákon o vlastnictví bytů), ve znění pozdějších předpisů
§ 14
Zasahuje-li vlastník jednotky do práva ostatních vlastníků jednotek takovým způsobem, že podstatně omezuje nebo znemožňuje jeho výkon a nesplní povinnosti uložené rozhodnutím soudu, může soud na návrh společenství nebo na návrh některého z vlastníků nařídit prodej jednotky.
§ 15
(1) Vlastníci jednotek jsou povinni přispívat na náklady spojené se správou domu a pozemku. Pokud dohoda neurčuje jinak, nesou náklady poměrně podle velikosti spoluvlastnického podílu (§ 8 odst. 2).
(2) K účelu uvedenému v odstavci 1 skládají vlastníci jednotek předem určené finanční prostředky jako zálohu. Výši záloh si určí vlastníci jednotek usnesením shromáždění dopředu tak, aby byly kryty předpokládané náklady, které bude nutné vynaložit v následujících měsících i v dalších letech. Výši částky a den její splatnosti sděluje vlastníkům jednotek výbor nebo pověřený vlastník. Není-li výbor nebo pověřený vlastník zvolen, rozhoduje se o výši částek podle odstavce 1 nadpoloviční většinou všech vlastníků jednotek v domě. Ustanovení § 11 odst. 6 platí obdobně.
(3) K zajištění pravomocně přisouzených pohledávek vlastníků jednotek z povinností uvedených v odstavci 1 vzniká dnem právní moci rozhodnutí soudu vlastníkům jednotek zástavní právo k jednotce povinného vlastníka.
§ 16
(1) Pohledávky vlastníků jednotek vzniklé z neplnění povinností uvedených v § 13 odst. 2 a § 15 odst. 1 se při rozvrhovém jednání uspokojí z podstaty podle § 337 odst. 1 občanského soudního řádu po uspokojení pohledávek daní a poplatků, před ostatními pohledávkami.
(2) O věcech movitých, které jsou v jednotce a patří vlastníkovi jednotky nebo osobám, které s ním žijí ve společné domácnosti, se při výkonu zástavního práva přiměřeně použijí ustanovení o zástavním právu na zajištění nájemného,10) s výjimkou věcí vyloučených z výkonu rozhodnutí.
VYHLÁŠKA 372/2001 Sb.
Ministerstva pro místní rozvoj
ze dne 12. října 2001,
kterou se stanoví pravidla pro rozúčtování nákladů na tepelnou energii
na vytápění a nákladů na poskytování teplé užitkové vody mezi konečné spotřebitele.
§ 4
Rozúčtování nákladů na tepelnou energii na vytápění v zúčtovací
jednotce
(1) Náklady na tepelnou energii na vytápění v zúčtovací jednotce za
zúčtovací období rozdělí vlastník na složku základní a spotřební.
Základní složka činí 40 % až 50 % a zbytek nákladů tvoří spotřební
složku.
(2) Základní složku rozdělí vlastník mezi konečné spotřebitele podle
poměru velikosti započitatelné podlahové plochy bytu nebo nebytového
prostoru k celkové započitatelné podlahové ploše bytů a nebytových
prostorů v zúčtovací jednotce.
(3) Spotřební složku rozdělí vlastník mezi konečné spotřebitele úměrně
výši náměrů měřičů tepelné energie nebo indikátorů vytápění s použitím
korekcí a výpočtových metod, které zohledňují i rozdílnou náročnost
vytápěných místností na dodávku tepelné energie danou jejich polohou.
(4) Rozdíly v nákladech na vytápění připadající na 1 m2 započitatelné
podlahové plochy nesmí překročit u konečných spotřebitelů s měřením či
indikací v zúčtovací jednotce hodnotu 40 % oproti průměru zúčtovací
jednotky v daném zúčtovacím období. Pokud dojde k překročení
přípustných rozdílů, provede vlastník úpravu výpočtové metody uvedené v
odstavci 3.
(5) V zúčtovací jednotce, ve které u konečných spotřebitelů nejsou
instalovány měřiče tepelné energie nebo indikátory vytápění, vlastník
spotřební složku rozdělí mezi konečné spotřebitele obdobným způsobem
jako složku základní.
(6) Odečty měřičů tepelné energie nebo indikátorů vytápění u konečných
spotřebitelů provádí vlastník nejméně jednou ročně, vždy však ke konci
zúčtovacího období.
(7) Neumožní-li konečný spotřebitel instalaci měřičů tepelné energie
nebo indikátorů vytápění, nebo přes opakované prokazatelné upozornění
neumožní jejich odečet, nebo je ovlivní, činí v daném zúčtovacím období
u tohoto konečného spotřebitele spotřební složka nákladů 1,6násobku
průměrné hodnoty spotřební složky nákladů připadající na 1 m2
započitatelné podlahové plochy zúčtovací jednotky.
(8) Úhrady konečných spotřebitelů stanovené podle odstavce 7 jsou
součástí úhrady spotřební složky nákladů na tepelnou energii na
vytápění v zúčtovací jednotce, které se rozúčtovávají mezi konečné
spotřebitele v daném zúčtovacím období.
(9) Při obnovení odečtu měřiče tepelné energie nebo indikátoru vytápění
se pro odečítané zúčtovací období odečte od stavu měřiče nebo
indikátoru spotřeba odpovídající průměrné hodnotě spotřební složky
nákladů za neměřené zúčtovací období připadající na 1 m2 započitatelné
podlahové plochy zúčtovací jednotky bez zvýšení uvedeného v odstavci 7.
U těch indikátorů vytápění, u kterých nelze zpětný odečet zjistit, se
při obnovení odečtu pro odečítané zúčtovací období použije průměrná
hodnota spotřební složky nákladů připadající na 1 m2 započitatelné
podlahové plochy zúčtovací jednotky v daném zúčtovacím období.
§ 5
Rozúčtování nákladů na poskytování teplé užitkové vody v zúčtovací
jednotce
(1) Náklady na poskytování teplé užitkové vody v zúčtovací jednotce za
zúčtovací období tvoří náklady na tepelnou energii spotřebovanou na
ohřev užitkové vody a náklady na spotřebovanou vodu.
(2) Náklady na tepelnou energii spotřebovanou na ohřev užitkové vody
rozdělí vlastník na složku základní a spotřební. Základní složka činí
30 % a spotřební složka 70 % nákladů.
(3) Základní složku rozdělí vlastník mezi konečné spotřebitele podle
poměru velikosti podlahové plochy bytu nebo nebytového prostoru k
celkové podlahové ploše bytů a nebytových prostorů v zúčtovací
jednotce.
(4) Spotřební složku rozdělí vlastník mezi konečné spotřebitele poměrně
podle náměrů vodoměrů instalovaných u konečných spotřebitelů.
(5) Odečty instalovaných vodoměrů u konečných spotřebitelů provádí
vlastník nejméně jednou ročně, vždy však ke konci zúčtovacího období.
(6) V zúčtovací jednotce, ve které u konečných spotřebitelů nejsou
instalovány vodoměry, vlastník spotřební složku rozdělí podle
průměrného počtu osob užívajících byt nebo nebytový prostor v
zúčtovacím období a nebo v případě dohody všech konečných spotřebitelů
podle poměru velikosti podlahové plochy bytu nebo nebytového prostoru k
celkové podlahové ploše bytů a nebytových prostor v zúčtovací jednotce.
Rozdíly v rozsahu vybavení jednotlivých bytů v zúčtovací jednotce
mající vliv na odběr teplé užitkové vody zohlední vlastník přepočtem
spotřební složky na základě odborného posouzení. V nebytových
prostorách stanoví vlastník průměrný počet osob nebo odpovídající
velikost podlahové plochy na základě odborného posouzení podle způsobu
odběru a rozsahu využívání teplé užitkové vody.
(7) Neumožní-li konečný spotřebitel instalaci vodoměrů, nebo přes
opakované prokazatelné upozornění neumožní jejich odečet, nebo je
ovlivní, činí v daném zúčtovacím období u tohoto konečného spotřebitele
spotřební složka nákladů trojnásobek průměrné hodnoty spotřební složky
nákladů připadající na 1 m2 podlahové plochy zúčtovací jednotky. Při
výpočtu se postupuje podle přílohy č. 2 k této vyhlášce.
(8) Úhrady konečných spotřebitelů stanovené podle odstavce 7 jsou
součástí úhrady spotřební složky nákladů na poskytování teplé užitkové
vody v zúčtovací jednotce, které se rozúčtovávají mezi konečné
spotřebitele v daném zúčtovacím období.
(9) Při obnovení odečtu na instalovaném vodoměru se pro odečítané
zúčtovací období odečte od stavu vodoměru průměrná spotřeba stanovená
ze spotřeby zúčtovací jednotky připadající na 1 m2 podlahové plochy za
neměřené zúčtovací období bez zvýšení uvedeného v odstavci 7.
(10) Náklady na spotřebovanou vodu použitou k poskytování teplé
užitkové vody rozdělí vlastník mezi konečné spotřebitele poměrně podle
náměrů instalovaných vodoměrů u konečných spotřebitelů. Ustanovení
odstavců 6 až 9 platí obdobně.
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————